Sunday, July 8, 2012

friend is kawan


semua orang ada kawan kan? ya aku pun ada kawan..ada kawan 1, kawan 2, kawan 3, kawan 4 ........ sampai tak terkira..ye lah, kenal sehari, borak sehari tak pun seminit dua maka dia dah jadi kawan aku..senang kan? orang kata kawan ni senang nak cari, x sama macam kita mencari sahabat atau suami.
ye lah kawan adalah kawan kan..boleh datang dan pergi.. macam tukar baju, sebab die hanya kawan je pon.

kawan ni
kongsi senyuman 
ye aku pun kongsi senyuman dengan kawan terbaik aku seronok sangat boleh gelak dan senyum sama-sama
kawan ni boleh sapu air mata kita
betul tu, aku dan kawan aku lap air mata masing tapi kira sama lah tu, maknanya sedih sama-sama
persahabatan matang bersama dengan kita
aku dengan kawan aku pun sama..dia dah besar sangat sehingga dapat melihat pembesaran aku.. sukanya!!
dia memang sahabat aku dan rakan yang sangat indah aku pernah ada
kawan rapat aku tu adalah kakak aku yang sulung

mak + bapa  = sahabat aku
kakak-kakak + abang + adik = rakan aku
kazen2 = kawan-kawan terbaik aku

mereka semua adalah insan-insan yang sangat memahami aku, marah aku, sedih aku, sakit aku, gembira aku, perlunya aku, sunyinya aku, kecewanya aku, tiada rakan, kawan, sahabat yang sangat memahami kecuali mereka...

tiada sahabat, rakan, kawan yang boleh menggantikan mereka dari dahulu hingga kini...

No comments:

Post a Comment