Monday, July 30, 2012

awak selamat hari jadi..




SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN

Sekarang genap sudah 21 tahun aku hidup kat bumi ALLAH ni. pahit getir kehidupan, jatuh bangkit aku, susah senang, tawa riang, duka gembira semua aku alami. kalau tak ada semua ni, bukan kehidupan lah namanya. Walaupun tak ada hadiah, tapi kawan-kawan yang ingat tu pun dah cukup bermakna bagi aku. Walaupun seorang pun dari family aku tak ucapkan aku buat-buat buta, aku buat-buat pekak, biar aku buta hati, aku tak nak nanti aku jadi seorang yang pendendam. Aku nantikan ucapan, call di tengah-tengah malam, riuh rendah suara rakan-rakan yang ucapkan, tapi semua tu tak ada pun. Nasib aku kurang di sayangi insan bernama manusia. Tapi aku tabahkan hati, aku kuatkan jua melangkah. Tak nak sapa-sapa tahu ini hari jadi aku. Tak perlu aku canangankan seluruh dunia, HEY HARI NI HARI JADI AKU..ADA HADIAH UNTUK AKU TAK? KORANG KENE LAH SAMBUT..bla blabla..x payah. aku dah matang. aku boleh berfikir..cuma aku sangat terharu pada mereka-mereka yang mengingati. walau ada yang tak ingat, pasti ada yang Allah gerakkan hati untk ingat tarikh kelahiran aku..apapun aku bersyukur alhamdulillah, kerana masih ada yang sayang walaupun terlalu ramai yang tak sayang..

1 comment:

  1. assalamualaikum...selamat hari lahir...smoga hidupmu sentiasa dirahmati oleh ALLAH swt slalu

    :)

    ReplyDelete