Saturday, February 11, 2012

nak jadi jutawan tapi x dermawan

HEBATTTTTTTTTTTTTTT HEY!!!
haaaaa mesti korang hairan kenape aku taip trademark tu
pasti ade yang dah pernah dengar dan selalu menjerit-jerit dengan trademark ini
nak di jadikan ceritera
JUMAAT malam sabtu
aku telah diculik ke sebuah program pengenalan score A
syhhh jangan bising-bising nanti orang cakap MLM lahh ape lah
damn!!


nak di jadikan cerita
aku tengah fokus dalam kelas BMM dah tu dapat 1 pesanan ringkas dari seorang budak junior
" kak, malam ni g makan jum kat velo..kite tak pernah lagi kan makan same.."
aittt ape pelik bebenornyer budak nih
aku dah kenal 2 tahun camtu baru sekarang nak ajak aku makan
mulanya aku x lah nak suspek apa-apa
tapi last-last die pecahkan rahsia jugak nak bincang pasal bisnes
aku tanye lah bisnes ape MLM ke?
die kate bukan MLM tapi macam MLM
ape kepelik benarnyer bukan MLM tapi macam MLM 
haaa tak apelah..nak tau punya pasal aku ikutkan jugak
dengan slumber tepat jam 8:00 malam aku turun menggunakan trek suit alaaa nak ke VELODROOM je pun
last-last tengok die melaram bukan main cantik pastu tempah teksi
aku tanye lah nak kemana bukan ke velo je ke
pastu boleh die cakap nak ke sungai besi
haaaaaaa sungai besi aku melopong
aku tengok diri aku bawah atas bawah atas
haihhhhh SELEKEH!!!
last-last aku tukar jugak..

dah sampai kat SUNGAI BESI nama kompeni tu x silap aku ZRC lebih kurang kot dah lupe
dah dengar-dengar pasl maklumat mengenai SCORE A tu aku dah faham dah jalan die camner
yesss i admit produk die bagus sangat-sangat bagus
sebab berunsurkan pendidikan
namun memandangkan aku ni seorang bakal guru yang tegar
aku berfikir, kalau dah semua nak menggunakan e-learning tu sape nak ngadap cikgu??
sape yang percaya dengan cikgu lagi???
tak di perlukan lagi ke khidmat cikgu kalau dah ada AVATAR robot yang boleh menjawab semua soalan??
lagi satu...SCORE A ni lebih tekankan bisnes MLM die orang berbanding kepada product
ye lah tahulah orang nak berbisneskan
lagi satu, aku diperkenalkanlah dengan jutawan-jutawan muda
namanya aku x perlulah nak sebutkan
aku ni mengiakan je lah namun dalam hati aku berfikir dan melihat keadaan sekeliling dan membuat keputusan
kalau dengar cakap orang jer pengalaman tu x ade payah lah kan
bile dah dengar tu haa iya betullah tu ape orang cakap

mase aku borang-borak dengan beberapa orang JUTAWAN ni
die cakaplah ape masalah aku sekarang ni?
macamner nak masuk package mane?
ok tak SCORE A ni?
ape ni nak jual produk ke nak suruh join MLM korang?
haaaaaa ngamok aku
ok aku akui niat korang jujur tapi aku bukanlah JENIS MANUSIA YANG SUKA MEMINJAM DAN MENIPU!!
yang korang dok suruh kalau x ade duit pinjamlah ngan kawan-kawan
aku ingatkan bile aku cakap x ade duit korang nak bagi pinjam
tapi sebaliknya HAMPEH!!!
HAPRAKK
kate jer JUTAWAN
pakai kereta BMW 5 SERIES, ntah ape lagi name kete tu x tau kete orang kaye 
nak tolong orang MELAYU ape kebendenya
seriously lah aku cakap aku ni bukan jenis yang suka masuk MLM ni
seriously aku benci!!!
bekerja tanpa berusaha
x bestttt!!

lagi satu die orang ni lebih tekankan menipu kawan-kawan
ye lah nak tarik kawan join SCORE A ni dengan menipu
cam yang aku kenelah
aku bukan orang yang suka menipu dan di tipu
shitt!!!
disebabkan aku dah anggap junior tu cam adik aku ye lah dimaafkan
dan lagi die orang paksa suruh meminjam dengan kawan-kawan
apeee ingat aku ni muka x de insurans ke nak pinjam2!!
aku yang tengah sengkek elaun disekat lagi malu nak pinjam
SEDANGKAN KAWAN-KAWAN AKU TAWARKAN duit mereka untuk di pinjam!!

hahahaha apelah korang ni

tadi sorang kakak dari SCORE A ni call aku
tah maner die dapat number aku pun  aku x tau
mesti dak junior tu g tau
aku malass lah..
boleh pulak die cakap die bayarkan aku tiket RM70 untuk pergi ke TALK USAHAWAN tu
perghhh akak ..aku x suruh pun kau belikan tiket untuk aku
kalau aku nak sangat dengan mende ni aku leh beli sendiri
aku tanyer die asal beli x g tau aku dulu
haaa sudah menggelabah nak jawab
ko bayarlah sendiri dan tanggunglah kerugiannyer
lagi satu aku terpaksa buat dosa kering semata-mata nak mengelak dari mereka-mereka ni
aku suka berbisnes tapi bukan dengan cara ni ok
aku cam malas lah
aku ni bukannya jenis yang suka tarik-tarik orang dan paksa-paksa orang
aku lebih rela bekerja kat pedalaman dan makan gaji
hujung tahun dapat kumpul gaji TERTUNGGAK
daripada aku kene maki belakang-belakang
ellowwwww
SCORE A tu nak ketengahkan produk ke ketengahkan bisnes MLM ??
ape lahhhhhhhh

so karang ni lau ade yang nak bentak aku ke silakan
ni pendapat aku
korang nak kata AKU PENGECUT ke
sebab x nak join bisnes dan tak nak ambik risiko silakan
aku lebih rela buat bisnes dan dapat gaji ciput daripada aku kaya tipu duit orang
so ni adalah pendapat aku lepas apa yang aku alami dan aku pelajari dari pengalaman aku
sekian sahaja dari aku TEH..


" TEH "

" Sorry aku jarang muatkan entri ye pembaca..hehe busy sikit.dengan tugasan tu dan tugasan ni..lagi-lagi sekarang dah nak masuk musim KEJOHANAN OLAHRAGA TAHUNAN IPG..jadi sibuk..kotlaaaaaah hehehee "


10 comments:

  1. pernah jadi macam tu.
    ex-classmate yg bertahun tahun tak jumpa tiba2 chat n msg. last2 bukak cerita pasal score A.huh!

    ReplyDelete
  2. miranadia : haha kan? dah tu awak bagi respond tak? hujung minggu ni saya nak off hp saya biar die org x leh call.hahaha

    ReplyDelete
  3. emmm MLM memang camtu. saya pun pernah dipanggil oleh kawan, die ajak gi office die. ingatkan office ape. rupanya office yang diorang wat MLM. hahaa

    tapi satu je yang saya respect dengan budak MLM ney. diorang punya semangat lain macam. kuat baca buku motivasi lettew haha

    http://jom-relaks-minda.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. dak os: hahaha saya pun pergi sekali je..pastu die org cari nak join TALK AYAHANDA dieorang..kepala hotak..x mo aku..hahaha semangat die orang lebey sebab nak cepat KAYO...mane ade islam galakkan cepat kayo camtu..RASULULLAH pun berniaga jer dengan cara x susahkan orang...

    ReplyDelete
  5. huhuhu... kesian die.
    sabor jela dgn org2 mcm tu.

    ReplyDelete
  6. chokely : hehehehe sabar la ni kak..ujung minggu kene sembunyikan diri..huhu

    ReplyDelete
  7. Salam..

    sama kes la.. baru kena dgn member matrik lama.. Mula2 ajak mkn mlm, sbb dah lama xjumpa.. skali jumpa tny khabar 5% je.. yg len2 smbg psl nk cari org isi position kosong, premis baru buka n mcm2 agi..

    dah p dgor sendiri yg byr rm70 tu.. abis tu soal nk amik skim mana,bila nk byr..perghh, org xckp pun nk join..

    pas dari tu, mmber tu msj ajak mancing, men paint ball xnk reply dah.. sori la member..

    ReplyDelete
  8. Anonymous : first letak la nama betui..hehe tu lah kan..jangan layanlah die orang ni..cam parasit je aku rase..lau ade racun untuk racunkan cam racun rumput..aku racun je..bier x lekat kat aku.hahahaha

    ReplyDelete
  9. aku bekas budak score a...aku trjebak sbab kawan aku...n cara dorang memakse tu mmg x dpt dnafikan..aku dlu pon pakse2 orang...p aku pikir balik..sumpah seranah orang bawah lau xdpt balik modal..smpai mati tanggung dosa..xnk aku..insaf aku...now aku da stop buat..p still ade g prospek col2 aku bab aku ade wat iklan..p aku xjawab..babb aku xnk dorang tertipu...now upline aku buat xtaw je...snyap je..padahal mase aku ngah smangat dulu hari2 meeting..now col n mcj pon x...angin je aku ngan mber yg ajak aku tu..pai mati aku xkan maafkan dye..biar lah hdup biase2..p halal..aku xnk sumpah seranah orang...mcm2 lagi tektik dorang..aku leh kongsikan...

    ReplyDelete
  10. aku bekas score a..mmg dorang nie mmg kuat menipu

    ReplyDelete