Saturday, February 4, 2012

aku menembak

fuhhhhhhhh penat sakit, tenat..semua ada 
hehehe ye lah mana taknya seharian di KLCC semata-mata nak photoshoot je
aku cume nak kongsikan etika masa photoshoot malam ni
tegur orang..yer dah semestinya tu perkara penting korang kene buat!
banyakkan bertanya..tak tanya sesat jalan..dan korang akan di abaikan kalau diamm je..
tengok ape die orang buat..kalau x ko terlentang lah kat situ x de bende nak buat
bergaul mesra..bukan terlalu mesra ye...ni agar korang tak lah kekok nak bercakap dgn orang yang baru dikenali..

kadang-kadang banyak benda korang tak tau tapi die orang tau
so korang kenelah pandai-pandai cungkil dari die orang
jangan kurang ajar sudahhhhh
dan banyak lagilah benda korang kena belajar
BUKANNYA BERGAYA jer BERLAGAK bawak DSLR usung kesana kemari
tapi tanye ape SHUUTER SPEED  x tau..
tanyer ape tu APERTURE...x tahu..
kang aku tanye WB, M nak gune camner.. setting tu setting ni..trantang tang korang x tau
sebabnyer tu lah..malas nak bertanya dan membaca


tadi aku seraplah banyak ilmu dari masta HDR iaitu abang EZRY...
perghhhh hebat giler...dan dia sangat baikkk
Aedel pun boleh tahan sanggup ajar aku yang baru nak berjinak-jinak dalam HDR ni..
dulu dok menggatal shoot body2 cantik jer
hahahaha  maksud aku model..
dulu aku shoot portrait best lah jugakkk
tapi aku baru tahu yang HDR lagi bestttt


* maaf tarikh tu salah..sepatutnya 5/2..hehe


maaf senget..sebab aku kat bahagian tepi sekali

ni lah salah satu hasilnya
yang aku berjaya shoot untuk image HDR
lau suke like jer
aku lagi suke
thanks ya reader
KLCC memang cantik waktu senja dan malam
tapi tapi..kene hati-hatilah
kan waktu tu syaitan manyakkkk
hehehehe


" TEH "

" Hidup aku banyak dihabiskan dengan menangkap gambar..setiap gambar bagi aku boleh bernafas dan berbicara..aku banyak berjumpa dengan orang-orang yang jarang aku temui semasa menjadi seorang penembak lensa jarak jauh dan dekat ni..telatah mereka sering membuat aku tersenyum dan galak menembak dan terus menembak..sehingga hasil yang diperolehi membuat aku menyebut perkataan WOW!!"

14 comments:

  1. semutmerah : terima kasih dear..huhu terharunyer..hahaha :P

    ReplyDelete
  2. KOPI said : aget aeee... Bila TEH mok aja tok.. Hajaha

    ReplyDelete
  3. hehehe, bahasa ape tu kopi ? ?

    * photography was awesome kan . . sebab tu ramai suka bergambar sekarang :O shuke3.

    ReplyDelete
  4. semutmerah : tu bahasa srwak.. nak belajar tak? haha.. ~kopi~

    ReplyDelete
  5. Yumida : hehehe thanks...boleh sik dijadikan gambar contest?

    ReplyDelete
  6. kacak eh...tok gmbar ori ka di edit gik?..sory la...kmk tok xda camera DSLR ya la bertanya...baru nak belajar

    ReplyDelete
  7. kopi dan teh orang berbeza eh ? ?
    explain me supaya saya x terkeliru ??

    ReplyDelete
  8. semutmerah: yaa.. Kopi dan Teh adalah org yg berbeza,, Kopi na bgi nafas bru dalam blog ini bersama Teh..

    ReplyDelete
  9. okay . . sama jantina ke berbeza jantina? ?

    ReplyDelete
  10. semutmerah : kami adalah orang yang berbeza jantina..sebab tu setiap entri ada letak gambar teh atau kopi..so kalau gambar teh, maknanya teh yg tulis entri..kalau kopi maknanya kopi yang tulis entri... (teh)...dia(kopi) adalah lelaki...dan saya (teh) adalah wanita... hehehe


    wawa : thanks ...ni gambar HDR..high dynamic range..memang di edit menggunakan photomatix...boleh ah belajar2..hehe

    ReplyDelete
  11. oooo . . okay okay . . thanks for that explaination :)

    # lepas ni mesti kena tengok teh or kopi yang tulis dengan tengok gambar. okayyy :)

    ReplyDelete
  12. semutmerah : hahahaha oraite...kena peka.. :P (teh)

    ReplyDelete