Monday, February 6, 2012

jangan di salahkan cinta

NEVER BLAME THE LOVE!!!

arini aku dah pecat kopi dari menulis entri di dalam blog ini
niantya sekadar memberi informasi dan berkongsi informasi
namun disalah ertikan oleh insan yang berada di samping si kopi (ratu)
sedih tersangatlah sedih

bilamana di setiap entrinya menyalahkan aku di atas hubungan si kopi dan ratu retak seribu
jangan disalahkan aku di atas perjumpaan semula di antara aku dan si kopi
perjumpaan yang tidak di duga bukan juga kerana aku tapi kerana takdir ALLAH
siapa kita untuk menyalahkan takdir ALLAH
dan aku juga tidak lah sesempurna mana untuk menyalahkan kamu juga
namun berfikirlah secara bijak dan waras
setiap pertemuan dan perpisahan adalah kehendak ALLAH
aku tidak pernah sesekalipun menyimpan perasaan terhadap si kopi
bagiku dia adalah sahabat lama dan hanya kekal sebagai sahabat lama
perlu diperbetulkan lagi duhai ratu bahawa bukan aku yang mencari si kopi
tapi sebaliknya si kopi yang sering menjejak aku
" desprate " perkataan yang membuatkan aku tergores dalam
ajal maut, jodoh ketentuan milik ALLAH
janganlah dikejar sangat cinta yang tidak mendatangkan makna
aku bukanlah perempuan yang desprate dengan lelaki
aku bukanlah perempuan yang gersang untuk bersentuhan dan berpeluk-pelukan
renungkanlah ratu..kawan itu hanyalah sekadar kawan
janganlah disebabkan sikap cemburu kamu telah menyalah tafsirkan niat yang murni
aku tidak pernah sesekalipun merampas si kopi dari kamu
kami sekadar rakan yang berjuang dalam penulisan blog
ramai lagi rakan-rakan yang berkongsi dalam penulisan blog
namun tidak pula dijadikan isu dalam pergaduhan percintaan

apapun aku akan berjuang di atas nama teh dan kopi
namun bersendirian
kerana aku tidak memerlukan mereka-mereka yang sering melukakan aku
maafkan aku jika telah bertapak ke dalam hidup kalian tanpa di restui


buatlah seperti aku tak kenal kamu dan kamu tak kenal siapa aku
aku hanya penulis blog tegar yang menggunakan tulisan sebagai senjata luahan




4 comments:

  1. sabar teh

    life must go on no matter what .
    biasalah dunia penuh dengan salah faham . huhuhu . .

    p/s : keep it up dalam berblogging. blogging is fun.

    ReplyDelete
  2. semutmerah : thanks semutmerah...betul hidup mesti diteruskan walaupun sekuat manapun dugaan..yaa blogging is really fun..kalau x pasti tak jumpa semutmerah...

    ReplyDelete
  3. huhu . baru faham keadaan awak . tabah k ? :(

    ReplyDelete
  4. Mas Ira Syafila : insya ALLAH..saya berusaha..

    ReplyDelete